Home » » SERAM!! Lembaga Di Bedok North

SERAM!! Lembaga Di Bedok North

Written By Nick AreLonk on Friday 26 September 2014 | 05:26

SERAM!! Lembaga Di Bedok North


Cerita ini terjadi kepada saya dan rakan-rakan sekerja pada pagi Sabtu yang lalu. Kami semua baru pulang dari tempat tugas jam 3:30 pagi. Kami menggunakan khidmat kenderaan pengangkutan di tempat kerja kami. Seperti biasa Abang yang memandu, menghantar kami ke destinasi masing-masing.

Setibanya di destinasi yang saya hendak turun, saya ternampak satu lembaga berdiri di tepi pokok. Sangkaan saya orang itu hendak menyeberang jalan tapi bila saya lihat betul-betul, itu bukan manusia biasa tetapi itu adalah lembaga yang kita panggil “Kakak Cantik”!!!



Apabila saya ternampak lembaga itu, saya pekik pada teman saya, “Apa tu???”, baru teman saya terperasan lembaga itu. Sangkaan teman saya kain putih yang tersangkut di tepi pokok tetapi bila saya terpekik, barulah dia tersedar itu adalah sebuah lembaga. Saya nampak bahagian belakang lembaga itu dengan jelas berambut panjang yang sangat kusut dan berkain putih panjang dan teman saya pula nampak bahagian tepi lembaga itu dan lembaga itu menghayunkan tangan beliau semacam hendak terbang ke atas pokok.

Ada seorang teman saya pula nampak lembaga itu dan dengan tangannya yang gatal, dia menunjuk jarinya ke arah lembaga itu. Betapa terkejutnya kami semua bila ternampak benda itu. Apabila kami dah nampak benda tu, kami tak jadi nak turun di destinasi kami. Yang saya hairan, ada satu pakcik ni duduk betul-betul sebelah pintu kenderaan yang kami naiki tetapi dia tak nampak apa yang kami nampak. Kebetulan malam itu kami mendengar rancangan  mengenai orang BADI mayat dan sekarang kami pula yang BADI benda tu.
Powered by Blogger.